• 0
fazlaca boş zamanım olunca alakasız bilgiler edinmekle dolduruyorum boşluklarımı. misal cameo appearance diye bi olay vamış, filmle ilgili kişilerin alakasız rollerde görünmesini ifade eden, ben en çok stan lee'yi gördüm böyle alakasızlıklarda, adam kendi çizdiği romanlardan (bkz: çizgi roman) uyarlanan bütün filmlerde - ki gırla diyebilirim bu çokluğu ifade edebilmek için - ufak rollerde boy gösteriyor, yok düğüne gelen davetsiz misafir oluyor, yok otobüs şoförü oluyor felan, örnekler çoğaltılabilir - vay be. bir de hitchcock dede sardırmış cameo layına nerdeyse her filminde kelini, göbeğini göstermiş kameraya.




boş zaman, gereksiz bilgi dedim ya bu kadarıyla da durmadım tabi eski singer marka dikiş makinamız aklıma geldi - adeta bir sahne dekoru gibiydi - bi baktım mahatma gandhi abimiz singer dikiş makinaları için icat edilmiş yararlı birkaç şeyden biri demiş, 1940lı yılların bir jamaika halk ezgisinde geçen sözler ise aklıma durgunluk verdi -neyse ki geçti sonra- şöyle ki:



"...Miss Caroline tell me how
you spend your time

I spend all my time
Around the Singer machine..."



daha bununla da kalmamış amerikan iç savaşı sırasında analar, bacılar asker üniformalarını singer dikiş makinalarıyla dikmişler, bu üniformaları çok beğenen rus çarı III. Alexander da hemen bizim askerlere de böyle üniformalar dikilsin demiş, ama olay bu kadarıyla da kalmamış rus-japon savaşı sırasında rusların çadırlarını - ki bunlar da singer ilen dikilmiş - ve üniformalarını gören japon imaparatoru ben de isterüm bunlardan hemen bana da dikilsin demüş, oy içim bayıldı ulan, ne singer muhabbeti yaptım yahu.. neyse keseyim burada, selamlar singer, selamlar Maurice Ravel öptüm kib..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder