yöneticilik for dummies

  • 0
önsöz: yazarı okurken kısa iş hayatında aldığı maillerden, kulak misafiri olduğu konuşmalardan edindiği tecrübeleri lütfen küçümsemeyiniz. kurumsal diye geçinen bir şirkette hem it hem de finans sektörü yöneticileriyle muhattap olmak kendisine önemli tecrübeler katmış olabilir. hem zaten belli bir yerden sonra herşey sonsuz bir döngü biçiminde ilerlemiyor mu? bu anlamda bir yılda karşılaşılacak yönetici prototipleri belli sayıda olsa bile temel bir eğitim vermeye yetmez mi soruyorum size yetmez mi? evet, what the fuck man? haydi başlayalım.

ilksöz: bu programın temel amacını paylaşayım sizlerle; dummy yöneticilerimin iş hayatında verdiği doneleri -kendileri böyle derler- inceleyerek öz kısmını sizin paylaşıyor olmak. -bakın işte farkettirmeden başladım bile -yor olmak ne boktan bir ifadedir bu yahu- haydi aynanın karşısına geçin ve cümle içinde kullanın bu ifadeyi, ne duruyorsunuz sizi şapşallar. isteyenler artı olarak da karşısında devamlı kendisine aptal, aptal... diyen biri olduğunu düşünebilir ancak burdaki kritik nokta kendinizi olabildiğince ciddiye almak.

bir demet püf noktası: kendinize başarılı biten proje maillerinde, dikkat edilmesi gereken konular subjectli maillerde, razelet -ben yanlış yazmadım o kadar sinirlisiniz ki hızla kelimeyi yanlış yazıyorsunuz- topicli maillerde kullanılacak bir kelime öbeği seçin. bi bok anlamadıysanız örneğime yaklaşın, misal bizim kurumsal geçinen şirketimizin dummy yöneticilerinin seçimi hepimiz aynı gemideyiz ifadesini kullanmak yönünde. tabii önce saçma, anlaşılabilirliği olabildiğince düşük cümleler salatası kurmanız tercihimdir. böylece çalışanları bi an afallatıp ben nerdeyim moduna düşürebilirsiniz.

sonsöz: bok.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder