Çocukları Tarafından Terkedilmiş Bir Lunapark Gördüm

Çocukları Tarafından Terkedilmiş Bir Lunapark Gördüm

  • 0
Zeytin ağacını, çocukluğumda yaptığım yazlık ziyaretlerinde pek tutmamıştım. Ağaç dediğin gölge vermeli gibi çok temel bir noktadan saldırıyordum zeytin ağaçlarına ve bana karşı öne sürebilecekleri bir tez olmadığından olsa gerek susmakla yetiniyorlardı. o zamanki şirarım tüm ağaçlar söğüt gibi olsa dünya çok daha güzel bir yer olur idi. Şimdi düşününce, ne uğraşıcam ergen kafalıyla diyerekten susuyormuş zeytin ağaçları ve tüm dünyayı altına alacak bir söğüt ağacı olsa  dev bir kahvehanede yancılık yaparak geçirirdik hayatlarımızı. 
Olea prima arborum omnium est.

Betona oturma çocuğun olmaz diye yetiştirilmiş bir nesil var ülkede, bu insanların, bütün parkların sökülüp yerine ucube beton kalıplarının dökülmesini, aa ne güzel diye izlemesini bekleyemezsin. beklersen ışıklarını yakan bir kısım insan sana, bekleme yapma devam et diyebilir. Sen bölüm sonu canavarı ol, ben gerekirse bütün tuş kombinasyonlarını dener yine seni geçecek bir yol bulurum canım.
Hani topraktan geldik toprağa gidecez diyordun, şimdi hem nerden geldiğin belli değil hem de kaçacağın bir yer kalmadı.

146 ile internete bağlandığım yıllardan geçiyoruz, sosyal ilişkilerin sanal ortama taşınma projesinin daha başları ve mirc kanalları üzerinden slm ler, asl ler ve neler neler.. en büyük eğlencelerimizden biri heavy metal kanalının yılmaz fedaileri olarak rap kanalına girip, kanalın orta yerine bir takım küfürlü laflar ettikten sonra kick lenmeyi beklemek. 

Aradan geçen yıllar geçer ve ben sol alt köşeden, uzaktaki bir imge olarak ekrana girerim. Burdan devam..

Yakın zamanda 2pac mahlaslı rap şarkıcısının söylediklerini dinleyince, rap dinleyenlerin de iyi insanlar olabileceğini düşünmeye başladım... Şaka la şaka hala rap dinleyenlerin bir işe yaramayan insanlar olduğunu düşünüyorum, bir insan bu kadar zaman geçmesine rağmen hiç mi değişmez arkadaş, koca nehirler bırak değişmeyi, kurudu gitti ve ben hala pi sayısı kadar sabitim.

Sessizlik ve gözlerimin önünde cartel tişörtlü bir annenin belirmesi ile yola gelmem.

Bence zamanın birinde, birkaç herif çıkıp "hadi şu insanları kontrol altına almanın bir yolunu bulalım" dediler ve kutsal kitapları bu nedenle yazdılar.

Tanrı'ya ibadet için kullandıkları binaların yarısını tanrı'ya ihtiyacı olanlara verselerdi, bir sıkıntımız kalmazdı.
Tupac Amaru Shakur 

Sonsuz: En büyük şeyden daha büyük olup da biraz da fazlası olan. Aslında bundan da büyük, gerçekten şaşırtıcı muazzamlıkta, tam anlamıyla şok edici bir boyutta, gerçekten "ooo, bu çok büyük" dedirtecek bir zaman süresi. Sonsuzluk o kadar büyüktür ki, karşılaştırıldığında büyüklüğün kendisi onun yanında gerçekten minicik gözükür. Burada anlatmaya çalıştığımız kavram, dev gibi büyük çarpı dağ gibi muazzam çarpı şaşırtıcı derecede kocaman cinsinden birşeydir. 

Hitchhiker's Guide to the Galaxy -- Douglas Adams


ben giderken bu yollardan, sen geri dönüyordun. tamam ama bunun aramızdakilerle, konuştuklarımızla ne alakası var, aynı yolda farklı yönlere doğru gidip duracak mıyız yani, hep. ben böyle olsun istemiyorum ki, de ki bana bekle burda, ben bir bakkala gidip gelicem. ben beklerim. gelirken sana da birşeyler aliym mi diye sor bir de, sevinirim bile. hem bilmiyor musun, benim gibiler apartmanın hemen altındaki pastaneden buram buram kokusu gelen poğaçalara direnmek için tembelliklerini kullanırlar. tek derdim beklemek olsun.
aklıma gelmişken, aynı yolun yolcusuyuz biz demiştin zamanında ve şimdi gelip başka bir şeyler söylüyorsun, anlamadığım. ingilizce konuşan milletler buna gibberish derler, bundan sonra ben de öyle söyliycem hem söylemesi de güzel. 
bak. kafam karıştı yine, beğendin mi bu yaptığını. bunu beğenenler başka neleri beğendi bari bunu söyle, söylemiyorsun ki hiç birşey. 
tamam, peki. son sorulara geliyoruz, benden ne gibi bir tepki vermemi bekliyorsun? 
bu derebeylik sözler benim kafamı daha fazla karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor netekim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder