Hergün Bir Şarkı Adeta #44

  • 0
Tolstoy ne diyordu, insan ne ile yaşar, peki aziz nesin'e dönelim yaşar ne yaşar ne yaşamaz diyor o da. Peki insan ne için yaşar?

Bin yıllık soruları ilk ben soruyomuşum tribine girdim farkındaysanız, koskoca tolstoylara, aziz nesinlere, agalar siz boş konuşmuşunuz, sorulması gereken soruyu hep atlamışınız. Yıl olmuş ikibinonbeş uçan kaykayım üzerinde nasıl dengede duracağımı düşünmem gerekirken beni boğuşmak zorunda bıraktığınız bu sorular reva mı?

Bu soruya reva diye yanıt verilebilir mi acaba, neyse konumuza dönelim.

Sevgili Manu chao,
Senin varlığından yıllardır haberdarım. Strong presence inin etkileri binlerce kilometre öteden buralara kadar geldi, çevremdeki insanları sardı sarmaladı. (Burda yazar sorun sende değil bende için altyapı hazırlamaktadır.) Lakin yaptığın müziği merak etmişliğim, açıp da bir şarkını dinlemişliğim yok be Manu. Dar görüşlü metalcinin teki diye düşünebilirsin benim için, ben ise ferdi tayfur peşinden lalalaaa diye koşan birisi olduğumu bilmeyişine veririm ancak bu saçma düşünceni. 
Bak, iki sene önce bir festivale geldiydin hatırladın mı? Aha işte ben de oradaydım, şans bu ya beleş bilet bulmuştum geldim izledim seni canlı canlı. Dedim ki benim Manu'ya karşı olan odunluğum ortadan kalkacak, performansından, kalabalığı nasıl etkisi altına aldığından felan etkilenip youtube'da adını aratıp sonra da yıllarca sürecek hayranlığım başlayacak. Olmadı be Mano. Peki ne mi oldu? Zaman geçti, geçti, geçti.. Bir gün geldi ve senin mentira isimli şarkının bir versiyonunda, o güzel kelimeler Marcos'un ağzından dökülürken ona eşlik eden müziğini dinledim. Bayıldım be Mano, senin müziğinden çok Marcos'un sözlerine ama olsun müzik de fena değildi.

Teşekkürler, bu güzel sözleri yaydığın için!


Hermanos nosotros nacimos de la noche
en ella vivimos
y moriremos en ella
pero la luz será mañana para los más,
para todos aquellos que hoy lloran la noche,
para quienes se niega el día.
Para todos la luz,
para todos todo.
Para nosotros el dolor y la angustia,
para nosotros la alegria de la rebelión
para nosotros el futuro negado,
Para nosotros la dignidad insurrecta
Para nosotros nada
Nuestra lucha es por hacernos escuchar y el mal gobierno
grita soberbia y tapa con cañones sus oídos,
nuestra lucha es por un trabajo justo y digno y el mal gobierno compra y vende cuerpos y vergüenza,
nuestra lucha es por la vida y el mal gobierno oferta muerte como futuro,
nuestra lucha es por la justicia y el mal gobierno se llena de criminales y asesinos,
nuestra lucha es por la paz y el mal gobierno anuncia guerra y destrucción.
Techo, tierra, trabajo, pan, salud, educación, independencia, democracia, libertad,
estas fueran nuestras demandas en la larga noche de los 500 años,
estas son hoy nuestras exigencias.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder