Il Divo

  • 0
uzun zamandır film izleyemiyordum ya, orucumu içimdeki mayıs sıkıntısının tavan yaptığı şu cumartesi gününde bozdum. italya'nın uzun zaman başbakanlığını yapmış ve birçok görev kademesinde yer almış giulio andreotti'nin derin ilişkilerle dolu yaşamına ve yargı süreçlerini anlatıyor cannes ödüllü bu italyan filmi. benim gibi bir yakın tarih politikası -özellikle italya konusunda tabii- cahili iseniz, filmin verdiği bilgiler denizinde boğulabileceğinizi belirtmek isterim. film biraz daha bu konuda bilgili izleyicilere hitap ediyor. buna rağmen başroldeki toni servillo abimizin canlandırdığı andreotti tiplemesi barındırdığı kara mizah unsurları ve ilginç kişiliği ile benim ilgimi çekti. netekim film sonrası ekşi sözlük, wikipedia vs. kaynaklardan bilgiler edinmeye çalıştım. edindiğim ilginç bir pop kültür bilgisini de burada yazayım havam olsun. The Godfather Part III'deki mafyaya bağlı yüksek mevkiili politikacı Don Licio Lucchesi karakteri Andreotti üzerinden modellenmiş. Filmdeki Lucchesi karakteri öldürülmeden önce de kendisinin celladı kulağına Power wears out those who don't have it şeklinde fısıldamış ki bu söz de Andreotti'nin en ünlü sözü imiş. fin.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder