Third person shooter Muviis

  • 3

[Rec] (2007)
Yönetmen: Jaume Balagueró, Paco Plaza
Yazar: Jaume Balagueró, Luis Berdejo
Oyuncular: Manuela Velasco, Ferran Terraza, Jorge Serrano, Pablo Rosso, David Vert
Ülke: Spain
Imdb puanı : 7.7/10
Benim puanım : 7/10


Paranormal Activity (2007)
Yönetmen: Oren Peli
Yazar: Oren Peli
Oyuncular: Katie Featherston, Micah Sloat
Ülke: USA
Imdb puanı : 6.8/10
Benim puanım : 6/10

Son bir hafta içinde, aynı yılın ürünü - benzer tarzda tırstırıcı filmler izledim, iki adet kendileri. Bu filmlerin ilgi çekme sebebiyeti de daha önce de denenmiş olayın bütününe üçüncü tekil şahıs olarak tanık olmak aktivitesine bürünmenin etkiyi arttıracağını düşünmüş olmaları. haksız da sayılmazlar hani, atmosferin tırstırıcı etkisinden etkilenmeyen şahıs duymadım henüz. lakin tamamen klişelerden oluşan hikayeleri barındırması iki filmin büyük eksileri olur benden yana.

ha holivudun devamlı rimeyk yaptığı zamanlarda böyle filmler tabi ki değerlidir, ki bir anda havada karada paranormal aktivite geyikleri dönmeye başlamasıyla izleme ihtiyacı duydum ben de. fitil nerden ateşlendi acep, bilemiyceğim. amma şunu diyeceğim, bu iki film sonrasında da bende, first person shooter tarzı film nasıl olur sorgusu oluştu. select first_person_shooter from imdb dedim, sonuç dönmedi. araştırmak lazım.

Bu arada if film festivalinin ayak sesleri de duyulmaya başlandı. önce tabi blog aleminde. ben de çoktan seçmeli uzun bir süreç sonrası gidilecek üç film belirlerledim kendime. şimdilik. Metropia, Red Riding Üçlemesi ve Double Take'e bilet aldım yerleştirme işlemleri sonunda. vakit bulabilirsem Apan ve Easier with Practice isimli filmleri de izlemek niyetindeyim. ama bilinmez. bu mecradan vakit bulabileceklere önerim olsun bu filmler. gidenler gitmeyenlere spoylır vermesin.

bir de maykıl muur'a yeni belgesel film önerim var. domuz giribini ,insanları manipüle ederek nakite çeviren şirketlerin, devletlerin hikayesini - domuz gribi sektörünü filme alsın.

Son söz.

there is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people.

Howard Zinn.

3 yorum :

  1. http://cineshoot.blogspot.com/2009/11/blair-cads-3-ve-el-kamerasnn-kaymag.html

    Blair Cadısı'yla tanıştığım bu olayla ilgili 1-2 satır karalamıştım önceden. El kamerası gerçekten şahane bir şey. :D

    Dün gece sabaha karşı 3'te izlemeye başladım Paranormal'i 3 arkadaşla ve beklediğimin çok üstünde çıktı, 10 puanı çat diye yapıştırdım IMDb'de. :) Daha detaylı bir yazı yazıcam ama şimdilik şu var Activity'yle ilgili;

    http://cineshoot.blogspot.com/2010/01/muthisti.html

    YanıtlaSil
  2. blair witch bu türün ilk örneği demek geçiyor içimden..

    YanıtlaSil
  3. "1999 yapımı Blair Witch Project, hem benim hem de türünün miladıydı."
    diye çiziktirmişim ben de :D

    YanıtlaSil