Viaje

Viaje

  • 0
To travel is very useful, it makes the imagination work, the rest is just delusion and pain. Our journey is entirely imaginary, which is its strength.

― Louis-Ferdinand Céline, Journey to the End of the Night

yıl 1844, Alexandre Dumas üç silahşörler isimli kitabında hikayeyi d'artagnan isimli dördüncü bir silahşörün üzerine kurdu.
yıl 1994, Frank Darabont'un shawsank redemption isimli filmi türkiye'de esaretin bedeli ismiyle vizyona girdi.
yıl 2015, ben annemi, kız kardeşimi, erkek kardeşimi katleden Pierre Riviere üç kadının ardında kendi hikayemi aramaya koyuldum. Meraklanmayın sevgili Foucault onları öldürmedim!  


Değişim nehrinin daha bir gürül gürül aktığı zamanlar, nehir artık üzerindeki paslanmış metal köprüleri bile söküp götürüyor. Radyoaktif elementler desen bozunmaya daha bir heveslilerdi sanki, eskisinden çok daha hızlı bir şekilde yarı ömürlerini tamamlar olmuşlardı. Bir nevi hızlı yaşa genç öl. İşte tüm bunlar olurken ben evin oturma odasında oturmuş karşımdaki helvacıoğlu marka flüte korkuyla karışık bakıyordum. Bu korkuyla karışık hal kısa sürede yanına nefreti de alacak ve hep beraber mustafa sandal'dan, deniz seki'ye ordan burak kut ve dahi tüm kral tv şarkıcılarına sirayet edeceklerdi. Durum vahim, alınması gereken yol ise uzundu.
 
Bu bir oryantalizm örneği değildir!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder