Columbus ve Sokak Sanatı Üzerine

Columbus ve Sokak Sanatı Üzerine

  • 0
batı diyarında, her ekim ayının ikinci pazartesi günü kutlanan bir gün var. kendileri columbus day diyorlar. amerika'nın keşfedilişinin de yıldönümü olan bu günü insanlar geçitlerle, çeşitli eğlencelerle danz danz danz şeklinde geçiriyorlar. ben de acaba eğlencelerini nasıl daha da arttırabilirim diye düşündüm. columbus day mi geldi, hadi dostum sıkılmadın mı artık her sene aynı geçitlerden! gidip tanımadığınız insanların evlerini işgal edelim ve columbus'u onurlandıralım.. biz yeterince eğlendikten, onlar da yeterince eziyet çektikten sonra, tabi son bir selfie çekmeyi de unutmadan, tamamlarız günü

böyle anlatınca funny games geldi aklıma. neyse ki herkes bu günün kutlanmaya değer bir gün olduğunu düşünmüyor. mesela kimi güney amerika ülkeleri bu günü amerika yerlilerinin çektiği acıları anma/hatırlama günü olarak geçiriyor artık. evet, bazı ülkeler hala bu günü kutlamalarla geçiriyor.  lakin bu seneki kutlamalara en güzel yanıt amerika'nın kuzeyinden gelmiş. detroit'teki columbus heykelinin kafasına bir balta saplamış anonymous kişiler. bununla da yetinmeyip kafasından aşağı da bir güzel kırmızı boya dökmüşler ki columbus'un, işte sanat budur dedim fotoğrafı görünce.

***

dün bir stencil peydah olmuştu londra sokaklarında. copy/paste insanları da bu konuda akıllarına gelen ilk isim olan banksy'e mal etmişler çalışmayı. banksy, bunu benim yaptığımı nasıl düşünebilirler demiştir herhalde. banksy kalitesine yaraşır bir iş değildi bana kalırsa. stencil bugün de bir takım kefenli insanlar tarafından saldırıya uğramış.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder