changeling

  • 0
if! istanbul film festivalinin evde dvd izleme bölümümde haftasonuna girerken kısa aralıklarla 2008'in iki hit filmini ardarda izledim. filmlerden ilki muhafazakar bildiğim ancak muhalif görüşlerini söylemekten de geri durmayan -gönüllerin kovboyu- client eastwood'un sanki angelina jolie oscar alsın diye çektiği film changeling.

eastwood ustanın son zamanlarında bile bu kadar üretken olması -ki çektiği filmlerin de daima belirli bir seviyede olduğu göz önüne alınırsa- gayet sevindirici benim için. yoksa kendisi için öldürmeyen allah öldürmüyor demek de mümkün olabilirdi. hem şahsi kanaatimce hem de çevremden duyduklarımda bu filminde anne rolünü angelina jolie'ye vererek oscar pası vermiş olduğu düşüncesini edindim. amma velakin oscar gelir mi gelmez mi muallak netekim diğer adayları izlemiş değilim, medyaya sızan oscar sonuçlarına göre alamamış görünüyor. diğer oyunculara değinecek olursak john malkovich, kilisenin muhalif rahibi rolünde başarılı olmak bir yana -ki kendisinin en kötü performansının bile başarılı olacağı düşüncesindeyim- bağırdığı anlarda bile yansıttığı kibar ifadeyle çok etkileyici.bunun dışında polis'in iğrenç yüzünü yansıtan yüzbaşı rolündeki abimiz oldukça başarılıydı öyle ki bir ara kendisine annemin beddualarını yöneltirken buldum kendimi -ne hale getirdin beni.

film oyunculuklarıyla başarılı olsa da benim filmde en beğendiğim yön 1920'lerin atmosferini bu kadar başarılı yansıtabilmesi. tramvayla yolculuk sahneleri çok eğlenceliydi. ayrıca film müziklerinin de çok başarılı kullanılmış olduğunu düşünüyorum, filmin hüzünlü etkisine katkısı büyüktü -film biter bitmez filmin tema müziğini indirdim bilgisayarıma. sonuç olarak ne eastwood'un en iyi filmi ne de yılın en iyi filmlerinden ama sıkılmadan izlenebilecek, zaman kaybı olduğunu düşündürtmeyecek bir film changeling.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder