Kısa iki

  • 0
geçen yılı kısa filmler ile bitirmiş bir ben var benden içerü. ikibinon'da da bi kaç tane kısa daha izleyeyim dedim kaldığım yerden. hemen sinopsisleriylen de birlik ekledim. Hem bilogun sinematik kimliği güçlensin hemi de dönüp dönüp boş zamanlarımı görünce hüzünleneyim. nostalji yapayım. diyerekten.


More (1998)
Imdb puanı : 8.5/10
Benim puanım : 10/10
Ne diyor : bisürü oyun hamurundan extraterrestrial yaşar distopya diyarlarında. işte bunlar, siz dersiniz kapitalist, başkası der sosyalist baskıcı efenime söyliyim tekdüze bir hayat içinde sürükleniyorlar. bizim film düzenin dişlilerine charlie chaplin gibi takılmış delikanlı extraterrestrialımızı alıyor koyuyor ön plana. kimbilir başka ne cevherler vardır ya aslında süre kısa. değişim getireyim derken yaptığı dişlilerin hızını arttırmaktan başka işe yaramayan bir yağ damlasının hüzünlü hikayesi gibi bişey işte. kıssadan hisse, işçisin sen işçi kal.


Vincent (1982)
Imdb puanı : 8.5/10
Benim puanım : 9/10
Ne diyor : genç kızların sevgilisi coni dep'in yönetmeni olarak kalplerimizde, çizdiği figürler ile tişörtlerimizde-çantalarımızda yer eden tim börtinın kısacık stop moşını bu. naytmeyır bifor kristmısın da öncesinde yine o havalarda, edgar allan poe etkili sekiz yaş vincentının gotik adam olma hayallerini izlerken kah gülecek kah hüzünleneceksiniz ama kesinlikle kim bu vincent price demeyeceksiniz. ben yine söyliyim, bu adamımız tonla filmlerde rol almış bi aktör. mj'ın thriller klibini seslendirmesi, edvırd makasellerde kısa da olsa oynaması ile yakın çevrenize hava atabilir, canlar yakabilirsiniz. bir de bu kısada birkaç yerde kısacık görünenler karakterler daha sonraki tim börtın filmlerinde daha geniş biçimde irdelenmişmiş.


Partly Cloudy (2009)
Imdb puanı : 8.2/10
Benim puanım : 8/10
Ne diyor : yine pixarın o ailecek izlenip, içinizi ısıtabileceğiniz filmlerinden birini eklemesem olmazdı. çağırın etraftaki tüm tanıdıklarınızı sarılın bi sevgi çemberi oluşturun. ama sadece film süresince tamam mı. şimdi dağılabilirsiniz.



Le voyage dans la lune (1902)
Imdb puanı : 8.3/10
Benim puanım : 9/10
Ne diyor : Bunuz izlemeseniz de olur, o animasyon filmlerinden sonra iç baygınlığı yaşayabilirsiniz, tavsiyem ayrıca bir zamanda izlemeniz olacaktır. taa bindokuzyüzikideki efektler felan başarılı geldi bana. bir de insanlık tarihinin barbarlık hikayeleri sinema sanatının ilk zamanlarında bile ön planda imiş. bilimkurgu türünün ilklerinden olması da önemli bittabi. bir de bu film ile thomas edison dallamasının korsan film aktivitesinin babası olması var ki, ha**iktir diyorum kendisine. Şöyle ki film George Melies tarafından fransa'da tamamlanır ancak filmin domas edison'un teknisyenleri tarafından gizlice kopyalanması ile film amerika'da edison tarafından gösterime sokulur -melies amerika gösterimi için para bulamazken- böylece gelsin paralar felan.


Yozhik v tumane (1975)
Imdb puanı : 8.4/10
Benim puanım : 8/10
Ne diyor : Vinni-pukh vardı geçen bölümde rus animelerinden bu sefer de eksik olmasın istedim. Rus halk masallarından uyarlama bir kısa bu da. Bir kirpi ile ayının kavuşma öyküsü, hani yol hikayesi diyorlar ya o türe de girebilir belki. Kirpiden rol çalan baykuşu sevdim ben hikayede, ayının tedirgin tripleriyle en iyi yardımcı rus oskarı ödülünü almasını diler deli gönül. pek bir anlam da yükleyemedim filme, sadece kings of convenience'ın bir parçasında dediği gibi sheer simplicity dedim bir tek, o da yorumdan sayılmaz. amma wikipedialarda alt anlamlardan bahsediliyormuş isteyenler bakabilir oralardan buralardan.


The Key to Reserva (2007)
Imdb puanı : 8.3/10
Benim puanım : 8/10
Ne diyor : Martin Scorsese, alfred hitchcock'un filme alınmamış üçbuçuk sayfalık skriptini bulmuş meğersem bunu filme almış. pek de güzel olmuş hani. ama özünde bir şarap reklamı bu film. hitchcock style mode on. oldies goldies.
bunu izleyenlere bonus olarak da will ferrell'ın the landlord ismindeki komiği gelsin. gülün eğlenin.


Ilha das Flores (1989)
Imdb puanı : 8.4/10
Benim puanım : 10/10
Ne diyor : bu film bir kurgu değildir / çiçek adası gerçekten vardır / tanrı yoktur şeklinde açılır film. bir tanımlar bütünü olarak, kapitalizmin tümüne varır jorge furtado. fazlabişeysöylemeyelüzumyokizleyinekranagözlerinizikitlemedenamaherhengibiryutupvideosuizlergibideğil. çok fazla konuşan ekonomik düzen, sınıf ayrımları, din, devlet ordan burdan alıntılar verintiler. kafa ağrıtmaya lüzum yokmuş demek ki. herşey göz önündeymiş aslında, porto alegre'nin çiçek adasında.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder