Yerli filmler haftası

  • 0
Yumurta (2007) - Süt (2008)
Yönetmen: Semih Kaplanoğlu
Imdb puanı : 6.5/10
Benim puanım : 7/10
Ne anladım : Yusuf üçlemesi adı altında, bir üçlemenin ilk iki parçası olarak düşünesim geldi benim. İki filmi birden değerlendirmenin iç huzurunu yaşamak istedim. derken.
yusuf'un birbirine eklemlenen, yer yer çelişen biyografisi gibi geldi yumurta ilen süt. hatta yetinmedim, dedikodular yarattım kendim kendime. misal süt filminde yusuf'un dergiye göndermek için aldığı madenci abinin şiirleriyle ünlü olup kitap bastığını, yumurta'daki haline gelebildiğini hissettim ben. istanbul'a gelince de daha fazla tutunamamış, feyk yazar sendromuyla kendine sahafçı dükkanı açmış sanki. belki bal filmini izleyince apayrı bi yusuf resmi çıkar ortaya ama şu an itibariyle kendisi hakkında hiç de olumlu şeyler düşünmüyorum. çok pis laflar hazırladım. küçük şehrin yitik adamı. eş dost biz burada yabancıları sevmeyiz, yabancılaşmış yerlileri ise hiç sevmeyiz demeli, yusuf'a bence. kendisine aylak adam teşhisi koyar, yabancılaşmanın getirdiği yalnızlıktan kurtulması için günde bir doz sandoz öneririm.


Pandora'nın Kutusu (2008)
Yönetmen: Yeşim Usta
Imdb puanı : 7.5/10
Benim puanım : 8/10
Ne anladım : yakın zaman içinde çıkarmayı düşündüğüm -hayali- eş anlamlı filmler katalogunuokumuş olsaydınız bu filmin eş anlamlısı olarak little miss sunshine koyduğumu görürdünüz. pek bi alakası olmadığını bilsem de lüzumsuz bir merakıma engel olamıyorum.
bir yol hikayesi tribinde başlar film. üç kopuk çocuğun ailesi kaybolmuştur. ki filmin ennn -bir sıfat atfedemedim- oyunculuğunda anne/büyükanne rolünde tsilla chelton uzanıp dokunabilinecek doğallıkta. ilkokul matematiği düşünce style mode on. bir kesişim kümesi olarak, insan ilişkilerinde sevgi barındırmayan karakterlerin hikayesi. yalnız insanlar ailesinin hikayesi. örnek veriyorum, addams family.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder