Yerli filmler haftası iki

  • 0

Pazar: Bir Ticaret Masalı (2008)
Yönetmen: Ben Hopkins
Imdb puanı : 7.6/10
Benim puanım : 9/10
Ne anladım : keşke ben de ölsem. ölsem hayat bu kadar zor olmayacak.

Üç tarafı denizlerle çevrili anadolunun verimli topraklarından çıkan bir hikaye. şununu sevmedim diyebileceğim bir yönü yok ya hani filmin, en çok da oyunculuklarıyla ön planda. tayanç ayaydın ile genco erkal'ın oyunculukları filmi sürüklemek için yeter de artar bile.
ufak detaylarıyla da ana hikayesiyle de müzikleriyle de güzel film.
arzın, talebin, paranın içinde adı üstünde ticaret masalı, iki arada bir mihram hikayesi.


Sonbahar (2008)
Yönetmen: Özcan Alper
Imdb puanı : 8/10
Benim puanım : 7/10
Ne anladım : Eskiden bi sosyalizm umudu vardı a**na koyayım. şimdi onu da yaktılar. yıktılar a**na koyayım. karıları şimdi gelip orospuluk yapayi, erkekleri de fabrika demirlerini yağmalayi.

Hikayenin nefes aldığı ortam karadeniz havası olmalıymış, yoksa etkileyicilik katsayısı eksik kalırdı sanki. her şeyden önce bi karadeniz filmi o bakımdan. diğer bakımları da var ya. anlattığı öykü ile, hayata dönüş operasyonundan görüntüler ile bezeli başı belli sonu belli bir film sonbahar. zaten a noktasından b noktasına giden bir hikayede b noktasına sürpriz dolambaçlarla ulaşan bir kurgu oluşturmak değil ki sonbahar'ın derdi. a noktasından öncesi, b noktasından sonrası olduğunu, hayata dönüşün bazen de ölüm olabileceği ironisini gösterebiliyor bazı filmler. sonbahar da onlardan. kör parmağım, gözüne diyesice bir film.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder