Perde Pilavı

  • 0
geçenleride, geleneksel sömestırı kutlamaları dahilinde annem ilen ben, perde pilavı yapma etkinliğinde bulunduk.
şimdilerde her ne kadar üstünden zaman geçmiş de olsa, aklımda kalan noktaları buralara not ediyorum ki. dostlar beni hatırlasın. hemi de değme yemek biloglarına taş çıkartayım.
eveeeet önce malzemeleeeer; tavuk (göğüs kısmı makbuldür, gidip de kanat alıp gelmeyin bakkaldan) , iç pilavı malzemeleri (işte kuş üzümü, pirinç, çam fıstığı, soğan, feşmekan) hamur kısmı için bişeyler. bi deee bademler var. not edin.
şimdi tarif.
efendim, napalım öncee tavukları haşlıyalım de mi. güzelce. güzelce derken, tavuklar güzel bi kıvama gelene kadar demek. vakitlice pişirelim emi. davuklarımız haşlanırkene deee bi yandan da iç pilavını hazırlayalım ne dersiniz. hazırlayalıııım. iç pilavı cahili olmadığınızı düşünerek ayrıntılı bilgi vermeye lüzum görmüyorum. hemen geçiştiriyorum. derken yolu yarıladık. bir karadut şerbeti molasııı.
evet şinci o da tamam olduğuna göre ketılda ısıttığımız bir su bardağı kadar su içine bademleri boca edelim. bocalayalım. detaylı açıklama: böylece kabukları yumuşasın ve biz de kolayca soyabilelim bademciklerimizi. evet.
tavuklarımız öte yanda olayazdıysa eğer altını kısalım ocakceğizimizin, malum doğalgaz faturasının şişme vakitleri, dikkatli olmak gerek. ev ekonomisi. ekomar. şimdi bir de pilavun içine konulacağı hamuru hazırlama aşaması var idi ki ben orasında uyumuşum meğersem :(((((
sorun soruşturun.
finally, herşeyleri birleştirin, borcamın içine koyun, fırın ısınıksa eğer yeterince bir de. fırına borcamı itekleyin hemen, kapıyı da kapayın üstüne. puf. çok dakka pişirin. güzelce kızarsın hamur. oldu mu size perde pilavı. afiyet bal şeker olsun. yarasın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder